Jessica Graarud Stor_edited.jpg

Jessica Graarud

Danslärare Jazz / Show

Dans är Jessicas stora intresse och det har följt henne sedan hon var 7-8 år. Hon har dansat Jazz under alla år, men även provat pardans, balett och stepp. Under flera år var hon aktiv i en dansgrupp som gjorde många uppträdanden både i och utanför Sverige.

Grunden lades på Södertälje Kulturskola och hon här även gått på bl a North Shore Dance Academy i Sydney och på Kulturama i Stockholm. Hon har även läst anatomi och fysiologi på Mitthögskolan och är utbildad inom Simonson Technique som är en form av jazzdans där du utgår från dina egna förutsättningar och den egna kroppens anatomi. Jessica började undervisa och koreografera redan som 16-åring och har de senaste 15 åren arbetat med barn- och ungdomsklasser på Body Joy och SATS.

”Dans ger en riktigt bra allsidig träning men är framförallt en fantastisk kombination av rörelse, rytmer, energi, musik, tanke och känsla. På mina klasser strävar jag efter att alla ska våga vara sig själva och testa sina gränser. Det handlar mycket om självkänsla, kroppskontroll och trygghet i gruppen.

Jag vill att du ska hitta glädjen i att uttrycka dig med hjälp av dansens rörelser.”